de invloed van de creativiteit van de grote ziel muziek en de ontwikkeling van

Dus de ziel zeker wel een aantal dingen samen met de positie van de gevolgen, maar ook specifiek aan vele factoren, de duur van de interactie omstandigheden en langdurig proces resultaat, dat is hetzelfde in de jaren zestig aan het begin van de tonen duidelijk kunnen worden stijl, en zal binnenkort een dikke genre, maar de evolutie van het hele decennium werd gekenmerkt is en de belangrijkste genre is voortdurend muteren.

jazz en hard BOP, en het evangelie merkt op dat deel in de soul muziek

jazz en hard BOP, en het evangelie merkt op dat deel in de soul muziekDus. De jump blues, rhythm & blues van het in 1954, rock en roll en een beetje fine-tuning met elkaar het evangelie-bluesman van de jaren vijftig in het midden van dit emotionele, op hetzelfde moment, heter richting genoemd verkorting van de R&B. Waarschijnlijk in 1947 en begon Atlantic Records was het genre en de zwarte muzikanten belangrijkste patronáló (natuurlijk waren er vele andere belangrijke uitgevers in het begin:

Okeh, Schaken, Atco, Vee-Jay, Hi, enz.) deze trend is in de jaren zestig van de civil rights movement piekte met het krijgt steeds meer ruimte om de afro-amerikaanse muziek (de sleutel, met Sam Cooke ‘ s (boven) geweldig Een Verandering Gaat Komen-ja, 1964), die, natuurlijk, de niet-afrikaanse-amerikanen hebben echt genoten. Los Angeles-Atlantische oceaan, zelfs in de jaren vijftig, begonnen de ziel daaropvolgende grootste probleem van de memphis Stax (in 1957) en de detrioti Motown (1959).

Ray Charles pulserende, rock en roll, R&B-oefeningen met elkaar te beïnvloeden – zijn geëvolueerd van de doo-wop vocal harmony-singing group (De Tulband, De Moonglows), de pop-meisje-zang groep (De Chordettes, De gedekt door De chan) en de Brill Building pop (Gerry Goffin-Carole King, Phil Spector) kleurruimte.

Bovendien, de cool jazz en hard bop, en het evangelie sloeg zelfs tot de jaren vijftig aan het einde noemden ze mij eerst, ziel. En wat veel mensen denken Ray Charles 1959 Het Genie Van Ray Charles ‘ record van de geboorte, het er geluid van muziek rijker in zijn essentie, werd vermeld als zijn vorige R&B hits. Naast hem, Etta James, James Brown, Sam Cooke, Jackie Wilson en vooral Solomon Burke was een belangrijke figuur in de stijl van de formatie – de jaren vijftig einde en het nieuwe decennium begin.Ziel van de Mens-eg en de Dame van de Ziel-s

De draden hebben geleid in de klassieke zin van ziel, onbevreesd, emotionele, fúvósdús, langzame versie van te dik grúvokon gaan om muziek die we hebben en deze zonder twijfel Burke was een van de grote pioniers. In 1961 zijn hit, Net Buiten Bereik, en Ben E. King ‘ s 1961 Stand By Me-je en Sam Cooke 1962 Bring It On Home To Me-heeft bepaald, de meeste van de R&B van het afpellen van een meer moderne sound en de ziel-het gevoel (James Brown jaren 1960 Thinkje en de ziel dans beller kant, nog meer de funk zijn een van de oorsprong). De soulosult R&B werd al snel populair, in de jaren zestig de eerste helft was enorm gedomineerd door zowel de bedoelde uitgevers op het repertoire van alle met de witte popipar pakte zijn hoofd en kreeg in de partij, bijvoorbeeld Spector werpen ook door het produceren van onder soulos bands (The Crystals, The Ronettes).

Op dat moment meest territoriaal gebroken takken van het genre. De detroit (Motown) ziel het tempo evangelie met het zingen van de groep, de zuid-deep soul/zuid ziel messier, meer passie geluid in de hof, de memphis tak (Stax) messing en zachter nemen op de New Orleans kant van de wilde energie van de commissie, de boogie woogie piano traditie van toegang. De chicago soul het einde van het decennium werd dominant en de jaren zeventig album gerichte verfijning vertegenwoordigd.

belangrijkste kunstenaars ziel

belangrijkste kunstenaars zielGombamód begon te komen van de geweldige talent. Aretha Franklin (boven) de lange inleiding na het decennium in de tweede helft van de Dame Ziel, het genre is natuurlijk de koningin, maar de baan is ook een waardige uitdager. De girl group van de Supremes-leiden Diana Ross de grootste, maar de gospelesebb Mitty Collier, de jazzesebb-bluesosabb Nina Simone (soulos tijdperk), de poposabb Dionne Warwick, de ziel bluesman Etta James of de engelse blue eyed soul van Dusty Springfield al briljant, veel van de klassieke vorming van sterren.De Ziel van de Mens-eg bedrijf meer details: Charles, Bruin, Cooke, Burke, Wilson, Koning, door het slaan van de Stax ‘ s grootste sterren, Otis Redding, die veel van de meest prominente ziel keel, maar om hem ook was er veel uitdagers: Bobby “Blue” Bland de blues van Tolstojs Mimms het evangelie van Wilson Pickett rhythm & blues van James Carr, Clarence Carter en Joe Tex, de diepe ziel van de vroege koningen werden, Howard Tate en Jerry Butler van de chicago school, vertegenwoordigers, Don ‘ cova de zorg bijna alles gedekt, Jimmy Hughes, de Muscle Shoals scène (de beste northern soul studio-opname), een van de oprichters zo belangrijk, neef, Percy Sledge en wist veel over, wat het is, wanneer een man houdt van een vrouw – en ze zijn allemaal nog maar het topje van de ijsberg.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *